Tunturi on vahvistanut asemaansa Suomen arvostetuimpana polkupyörämerkkinä ja sillä on korkea asiakastyytyväisyys sekä suositteluhalukkuus, käy ilmi Brändien arvostus 2024 -tutkimuksesta.
Taloustutkimuksen toteuttamassa Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa selvitettiin, mitä brändejä suomalaiset arvostavat. Kuluttajat antoivat tutkimuksessa brändeille arvosanan sen mukaan, miten he kyseistä brändiä arvostavat.
Tutkimuksessa selvitettiin kaikista vastaajista laskettu arvostusindeksi (AI), käyttäjistä laskettu asiakastyytyväisyysindeksi (ATI) sekä suositteluhalukkuus (NPS). Tutkimuksessa oli mukana 80 tuoteryhmää ja 683 brändiä.
Suomen 28. arvostetuin brändi
Tunturi on tutkimuksen mukaan Suomen arvostetuin polkupyörämerkki ja peräti 96 prosenttia suomalaisista tuntee Tunturi-brändin vähintään nimeltä. Kaikkien brändien kesken Tunturi on Suomessa 28. arvostetuin brändi arvostusindeksillä (AI) 44. Tunturin arvostusindeksi nousi edellisestä vuodesta 8 indeksipistettä, ja samalla sijoitus kipusi arvostetuimpien brändien listalla 14 sijaa.
Tunturin asiakastyytyväisyysindeksi (ATI) kohosi edellisestä tutkimuksesta 12 indeksipistettä ja nosti pyörämerkin peräti sijalle 11. Asiakastyytyväisyysindeksi oli tänä vuonna 73, mikä on korkein indeksi kaikista polkupyörämerkeistä.
Myös Tunturin suositteluindeksi (NPS) on kohonnut merkittävästi edellisestä tutkimusvuodesta. Indeksi on kivunnut parempaan suuntaan peräti 21 indeksipisteen verran ollen tänä vuonna 37.
– Tunturin vahva asema kotimaisilla markkinoilla ei ole sattumaa. Olemme panostaneet suomalaisille pyöräilijöille tärkeisiin ominaisuuksiin, kuten laatuun, kestävyyteen, turvallisuuteen ja luotettavuuteen, sanoo Tunturin markkinointipäällikkö Erik Autio.
Taloustutkimuksen ja Alma Median toteuttaman tutkimuksen tiedot kerättiin huhti-toukokuussa 2024. Tutkimukseen vastasi noin 4000 suomalaista ympäri Suomea, iältään vastaajat olivat 15–79-vuotiaita.
Lisätietoja:
- Tunturi Oy Ltd, markkinointipäällikkö Erik Autio, e.autio@tunturi.fi